Cinsellik çift ilişkisinin en önemli dinamiklerinden biridir. Fizyolojik, psikolojik ve sosyal koşullar bireylerin davranışını etkilediği gibi cinsel yaşamlarında de etkilemektedir ve bu koşullardaki olumsuzluklar ya da yanlış öğrenmelerimiz sağlıklı cinsel ilişki sürecini bozabilmektedir.

Anasayfa > Eğitimlerimiz

KOGNİTİF (BİLİŞSEL) ve DAVRANIŞÇI TERAPİ EĞİTİMİ

Eğitimin Amacı: Kognitif davranışçı terapiler konusunda eğitim almak isteyen ruh sağlığı profesyonellerinin günlük uygulamalarında sıklıkla karşılaştığı Anksiyete Bozuklukları ve/veya Depresyon tabloları na iyi-etik ve etkili biçimde müdahale etmelerini sağlamaya yönelik uygulamalı ve denetimli bütüncül bir programın sunmak olarak tanımlanabilir.

Kurs Programı ve Eğitim İçeriği;

  • Kursun tanıtımı
  • Davranış Terapilerinin Temel İlkeleri, Tarihsel Gelişimi
  • Davranış terapileri (DT)
  • Tanımı ve tedavi uygulamalarına yansıması
  • Öğrenme kuramları
  • Alıştırma ilkesine dayalı tedaviler (E)
  • Alıştırma ilkesine dayalı teknikler ve bu tekniklerin farklı uygulama biçimleri
  • DT uygulamaları sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar
  • Uygulama hataları
  • Tedavide hedef belirleme
  • DT’ye yöneltilen eleştiriler
  • DT’nin diğer tedavi yöntemlerinden ayrılan özellikleri ve tedavi uygulamalarındaki avantajları

DAVRANIŞ TERAPİLERİ (DT)

  • DT’nin endikasyonları
  • Tedavide kullanımında zorluk çekilen alanlar
  • Tedaviden en çok yararlanması muhtemel durumlar
  • Başarılı tedavi için gerekli koşullar
  • Tedaviye hangi şartlar altında ısrar edilmemeli
  • Tedavide başarısızlık nedenleri
  • Tedavinin erken dönemlerinde iyi prognoz belirleyicileri
  • Tedavide genel prensipler
  • Tedavide spesifik prensipler
  • Davranış analizi
  • DT’de kullanılan teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

KOGNİTİF TERAPİLER (KT)

  • Kognitif terapilere giriş.
  • Otomatik Düşünceler
  • Ara İnançlar
  • Şemalar, şema belirlemeye ve değiştirmeye (esnetmeye) yönelik teknik girişimler.

KOGNİTİF TERAPİLER (KT)

  • KDT’de Kavramlaştırma ve Formülasyon
  • Tedavi Planlama, Tedavi Rasyonelinin Aktarılması
  • Ödev Düzenleme İlkeleri
  • Bilişsel Davranışçı Teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

Depresyonun Kognitif Davranış Terapisi

  • Bir halk sağlığı sorunu olan Depresyonu tanımak ve anlamak
  • Depresyonun kognitif davranışçı kuramı
  • Depresyonda davranışçı teknikler
  • Depresyonda kognitif teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

Panik Bozukluğu

  • Panik bozukluğu anlamak
  • Panik bozukluğunun kognitif davranışçı kuramı
  • Panik bozukluğunda davranışçı teknikler
  • Panik bozukluğunda kognitif teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

Obsesif Kompulsif Bozukluk

  • Obsesif kompulsif  bozukluğu anlamak
  • Obsesif kompulsif  Bozukluğun kognitif davranışçı kuramı
  • Obsesif Kompulsif  Bozuklukta  davranışçı teknikler
  • Obsesif kompulsif  Bozuklukta kognitif teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

Sosyal Fobi

  • Sosyal fobiyi anlamak
  • Sosyal fobinin kognitif davranışçı kuramı
  • Sosyal fobide davranışçı teknikler
  • Sosyal fobide kognitif teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

Travma Sonrası Stres Bozukluğu

  • Travma Sonrası Stres Bozukluğu hakkında bilinenler ve bilinmeyenler
  • DSM 5 tartışması: Neler getiriyor, neler götürüyor?
  • Travma Sonrası Stres Bozukluğunun kognitif davranışçı kuramı
  • Travma Sonrası Stres Bozukluğunda davranışçı teknikler
  • Travma Sonrası Stres Bozukluğunda kognitif teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi

Yaygın Anksiyete Bozukluğu

  • Yaygın Anksiyete Bozukluğunu anlamak: Diğer anksiyete bozukluklarından farkı ne?
  • Yaygın Anksiyete Bozukluğunun kognitif davranışçı kuramı
  • Yaygın Anksiyete Bozukluğunda davranışçı teknikler
  • Yaygın Anksiyete Bozukluğunda bilişsel teknikler
  • Video ve rol oynama aracılığıyla yapılan uygulama becerileri eğitimi
Bilgi ve Kayıt için: 0506 161 00 00
Eğitim Detayları
  • Psikiyatrist
  • Psikolog
  • Psikolojik Danışman
  • Psikiyatri Hemşireleri

14 – 15 Eylül 2018

Program Süresi 11 tam gün

Prof. Dr. Mehmet Sungur

  • Psychiatry Dept of Marmara University Hospital, Istanbul
  • President of the Turkish Association for Cognitive Behaviour Psychotherapy (TACBP)
  • Former President of European Association of Behaviour and Cognitive Psychotherapy (EABCT)
  • President Elect of the International Association for Cognitive Psychotherapy (IACP)
  • Diplomate, Founding Fellow Academy of Cognitive Therapy (ACT)
  • ACT Certified Supervisor, Trainer and Consultant
  • World Association of Sexology MESHC Member, World Sexual Health Day Country Coordinator
  • Executive Board Member of the European Federation of Sexology (EFS)
  • Deneyimsel Oyun Terapisi Sertifikası
  • Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Eğitim Belgesi
  • Resim Anlalizi ve Testleri Eğitim Belgesi
  • Objektif ve Projektif Testler Eğitim Belgesi
  • Çocuk ve Ergen Psikoterapileri Teorik ve Süpervizyonu Bitirme Belgesi
Eğitim Yeri

Ankara Psikoterapi – Psikolojik Danışmanlık ve Eğitim Merkezi Eğitim Salonu